Page 54 - Makeup Magazin 2_2025
P. 54

MAKEUP MAGAZIN                                                                                      54






































         Přesnost i tam, kde selhává                             né nuance jsou subtilní a snadno

         lidské oko                                              zaniknou. A právě zde nastupuje
         Jedním z nejsilnějších argumentů                        naše aplikace.

         pro použití aplikace je její schop-
         nost analyzovat i ty barvy, které                       Díky kalibraci a přesné korekci
         bývají pro lidské oko velmi obtížně                     zkreslení dokáže aplikace analyzo-

         čitelné – například velmi tmavé                         vat i extrémně tmavé tóny s vyso-
         odstíny, hluboké tóny a zejména                         kou přesností. U černé rozliší, zda

         černá.                                                  se jedná o modročernou, hnědo-
                                                                 černou, černošedou či s nádechem
         V tradiční praxi barevné typologie                      vínové – a podle toho zařadí barvu

         se často setkáváme s tím, že čer-                       do odpovídajícího barevného typu.
         ná bývá automaticky přiřazována

         zimnímu typu – z nedostatku lepší                       Tato schopnost je v praxi neoceni-
         metody, či z přesvědčení, že černá                      telná. Otevírá nové možnosti jak
         je univerzální. To je ovšem zásadní                     pro profesionály, kteří se dosud

         omyl. Černá – stejně jako každá jiná                    museli v těchto situacích spoléhat
         barva – existuje v různých podtó-                       na intuici či zkratky, tak pro klienty,

         nech, které mohou ladit s různými                       kteří chtějí porozumět svému šatní-
         barevnými typy.                                         ku i v těch nejtemnějších tónech.


         Rozpoznat tyto jemné nuance je                                                           Petr Lukeš
         však pro oko velmi obtížné. Tma-

         vá barva pohlcuje světlo, barev-
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59