Page 4 - Makeup Magazin 2_2025
P. 4

MAKEUP MAGAZIN                                                                                        4













                                „I lehké nalíčení může výrazně

                                změnit způsob, jakým ostatní

                                hodnotí vaši kompetenci, důvě-

                                ryhodnost i přístupnost.”






























         To ale neznamená, že krása je spra-                     ukazuje, že i lehké nalíčení může
         vedlivá. Znamená to, že krása je                        výrazně změnit způsob, jakým

         mocná.                                                  ostatní hodnotí vaši kompetenci,
                                                                 důvěryhodnost i přístupnost. A co

         A právě proto bychom o ní nemě-                         víc – ženy, které se líčí vědomě,
         li mlčet. Krása není jen o tom, co                      tedy v souladu se svým vnitřním já,
         máme „od přírody“. V moderním                           vykazují vyšší míru sebevědomí a

         světě je to i způsob, jak o sebe                        pozitivního vnímání vlastního těla
         pečujeme, jak se stylizujeme, jak                       (Cash & Cash, 1982; Dellinger &

         komunikujeme se světem skrze                            Williams, 1997).
         vizuální jazyk. Make-up, úprava ze-
         vnějšku, osobitý styl – to vše jsou                     Zároveň ale není cílem otročit stan-

         formy komunikace, nikoliv přetvář-                      dardům krásy. Cílem je pochopit,
         ky.                                                     jak náš vzhled ovlivňuje svět kolem

                                                                 nás – a tuto sílu využít vědomě,
         Zajímavá studie z roku 2011 (Etcoff                     radostně a kreativně. Nepřiznávat
         et al., Harvard Medical School)                         krásu neznamená, že přestaneme
   1   2   3   4   5   6   7   8   9