Page 6 - Makeup Magazin 1_2025
P. 6

MAKEUP MAGAZIN                                                                                        6





                                „Forma je totiž symbolizovaná idea;

                                nové ideje vytvářejí nové formy, které
                                se snaží dát našemu projevu struktu-

                                ru a význam. ”









         individualitu, naopak, jsem jejím                      Kouzlo forem
         velkým zastáncem, ale individualita

         by měla mít ideu a obsah. Jen teh-                     V tom je kouzlo forem. Ať už jde
         dy je cennější než forma a přináší                     o právní řád, poezii, nebo náš styl

         skutečnou hodnotu. Měla by být                         oblékání, formy nám dávají struk-
         autentická, zakotvená ve smyslupl-                     turu a zajišťují kontinuitu. I v dneš-
         ných myšlenkách a reálném obsa-                        ním rozvolněném světě, kdy mnozí

         hu, nikoliv jen ve snaze být jiný za                   odmítají staré vzorce, můžeme v
         každou cenu. Skutečná individuali-                     těchto formách najít magickou sílu,

         ta není jen o vnějším projevu, ale o                   která nám pomáhá nejen přežít, ale
         hlubokém spojení se sebou samým                        i vyniknout. Čímž nezavrhuji indi-
         a tím, co chceme světu sdělit.                         vidualitu, rebelství ani protest, ale

                                                                měl by být autentický a opravdový.
         Západní vliv a globalizace odí-

         vání                                                   Forma je totiž symbolizovaná idea;
                                                                nové ideje vytvářejí nové formy,

         Další aspekt je možné pochopit na                      které se snaží dát našemu projevu

         oblékání světa, kdy vliv západní                       strukturu a význam. Ty nejsilnější
         kultury je cítit v globálním odívání                   formy se stávají klasikou a tradicí,
         stejně jako v globální ekonomice a                     protože prošly zkouškou času a

         vlivu. Muž v obleku je vidět častěji                   prokázaly své opodstatnění v růz-
         i tam, kde by muž mohl být v kimo-                     ných kontextech. Jsou to formy,

         nu či thobe (tradičním arabském                        které nejen odolaly proměnlivým
         oděvu). Tento kulturní vliv ukazuje,                   trendům, ale také nám umožnily
         jak forma oděvu přenáší ideje a jak                    ukotvit naši identitu v něčem sta-

         západní pojetí elegance a profesio-                    bilním a nadčasovém.
         nality proniká i do kultur, které by

         jinak preferovaly své vlastní tradič-
         ní oděvy. Demonstruje či symboli-                                                          Petr Lukeš
         zuje jistou dominanci.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11