Page 56 - Makeup Magazin 1_2025
P. 56
MAKEUP MAGAZIN 56
zdroje neuvádějí, že by to mělo pří- rybářů. Mezi rybářskými sezóna-
mou souvislost s Napoleonovými mi v severním Atlantiku překročili
vítězstvími. francouzští rybáři kanál, aby proda-
Materiál trička byl zpočátku těžký li česnek na jižním pobřeží Anglie.
bavlněný úplet, který byl odolný Svou přítomnost oznámili křikem:
vůči větru i chladu, a zároveň rych- „Marchand d‘ail! Marchand d‘ail!“
le schnul, což bylo na moři neoce- (Obchodník s česnekem! Obchod-
nitelné. Výrazné modro-bílé pruhy ník s česnekem!) a Britové by slyše-
měly praktickou funkci – usnadňo- li „... chand‘ail, chand‘ail!“. Tak se
valy rozpoznání námořníka, který zrodil název ikonického oděvu.
by spadl přes palubu.
Zrod názvu Tradice značky Saint James
„Chandail“ (jak se mu začalo říkat) Značka Saint James, která se pro-
je vyroben z pevně pletené vlny ze slavila jako výrobce těchto triček,
solných luk, je voděodolný a hřejivý vznikla v roce 1889 v Normandii.
a vděčí za svůj název vedlejší čin- Původně se soustředila na výrobu
nosti bretaňských a normanských vlněných oděvů pro námořníky,