Page 56 - Makeup Magazin 1_2025
P. 56

MAKEUP MAGAZIN                                                                                      56















































         zdroje neuvádějí, že by to mělo pří-                    rybářů. Mezi rybářskými sezóna-

         mou souvislost s Napoleonovými                          mi v severním Atlantiku překročili
         vítězstvími.                                            francouzští rybáři kanál, aby proda-
         Materiál trička byl zpočátku těžký                      li česnek na jižním pobřeží Anglie.

         bavlněný úplet, který byl odolný                        Svou přítomnost oznámili křikem:

         vůči větru i chladu, a zároveň rych-                    „Marchand d‘ail! Marchand d‘ail!“
         le schnul, což bylo na moři neoce-                      (Obchodník s česnekem! Obchod-
         nitelné. Výrazné modro-bílé pruhy                       ník s česnekem!) a Britové by slyše-

         měly praktickou funkci – usnadňo-                       li „... chand‘ail, chand‘ail!“. Tak se

         valy rozpoznání námořníka, který                        zrodil název ikonického oděvu.
         by spadl přes palubu.



         Zrod názvu                                              Tradice značky Saint James



         „Chandail“ (jak se mu začalo říkat)                     Značka Saint James, která se pro-
         je vyroben z pevně pletené vlny ze                      slavila jako výrobce těchto triček,

         solných luk, je voděodolný a hřejivý                    vznikla v roce 1889 v Normandii.

         a vděčí za svůj název vedlejší čin-                     Původně se soustředila na výrobu
         nosti bretaňských a normanských                         vlněných oděvů pro námořníky,
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61