Page 29 - Makeup Magazin 2_2022
P. 29

29                                                                                       MAKEUP MAGAZIN





                                                                 Nosí celebrity více „meme-able“
                                                                 kousků, aby vynikly? Jistě, že mno-
           „Memecore jsou                                        hé ano. V poslední době je touha,


           nejen memy zobra-                                     jak značek, tak celebrit, stát se

           zené na oblečení,                                     virální, obrovská.
                                                                 Móda je už dlouho zdrojem zábavy;
           ale zejména móda                                      bláznivé, inovativní návrhy v kom-


           která se sama stává                                   binaci s kreativními lidmi z bran-

           virálním, rychle šíře-                                že, ať už jde o redaktory časopisů
                                                                 nebo návrháře, poskytují vynikající
           ným, memem. ”                                         komický materiál. Vezměme si sub-
                                                                 kultury z minulých desetiletí: swin-

                                                                 gující šedesátá léta, punk, gotika,
                                                                 mods a hippies jsou hodné meme.

                                                                 Díky sociálním médiím máme nyní
                                                                 fórum, kde se tomu všemu může-
                                                                 me vtipně zasmát. Meme móda je

                                                                 často krajní. Používá věci, které se
                                                                 budou šířit už tím, že porušují pra-

                                                                 vidla. Memecore budou ponožky v
                                                                 Crocsech stejně jako Balenciagova
                                                                 trikokošile. Memecore nemusí být

                                                                 obdivovaný, ale často je terčem
                                                                 výsměchu, ošklivosti nebo šoku.

                                                                 Posmívali se jim, vyhýbali se jim, ale
                                                                 například Crocsy Balenciaga za 600
                                                                 liber se vyprodaly ještě před uve-

                                                                 dením na trh. Crocsy zaznamenaly
                                                                 prudký nárůst prodeje, který pod-

                                                                 pořily ošklivé módní trendy, špičko-
                                                                 vé spolupráce a memy. Není zcela
                                                                 jasné, zda značky záměrně vytvá-

                                                                 řejí produkty, aby se staly virálními,
                                                                 nebo spíše to není zcela vyslovené.

                                                                 Protože veškeré indicie svědčí o
                                                                 tom, že Memecore jsou dnes virál-
                                                                 ní návnady promyšleně zasunuté

                                                                 do každé kolekce.                            PL
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34