Page 38 - Makeup Magazin 2_2021
P. 38
MAKEUP MAGAZIN 38
Gucci
Loafery
Nebo chcete-li Gucci mokasíny, což měly zákazníkům, zejména v Evro-
zní poněkud povědoměji, ale je to pě, sdělit, že Gucci loafery mohou
označení přinejmenším nepřesné. vzít i k obleku, což do té doby ve-
Čeština však mezi loafery a moka- dle Američanů dělali jen Italové. K
síny nečiní rozdíl, a tak nám chybí jejich popularitě nesmírně přispělo
specializované slovo. Přestože to, že si je oblíbili takové ikony jako
tedy budete mnohdy číst o Gucci například v Itálii Gianni Agnelli, po-
mokasínech, ve skutečnosti se jed- važovaný za jednu z ikon pánského
ná o loafery. Ve Spojených státech stylu, nebo ve Spojených státech
se často loafery nosily k obleku a v John F. Kennedy. Na přelomu šede-
šedesátých letech 20. století to byl sátých a sedmdesátých let minulé-
americký hit. V Evropě však byly ho století se z Gucci loaferů stal hit
loafery vždy považovány za ležérní a prodávaly se desítky tisíc kusů. V
a spíše volnočasovou obuv. Než sedmdesátých letech se pak staly
ovšem přišel Gucci. Když si povšiml ikonickou botou každého, kdo byl
popularity loaferů v Americe, vzal úspěšný na Wall street. Od roku
loafery a přidal k nim typické zla- 1985 jsou součástí stálé expozice
tě-mosazné koňské udidlo, které Metropolitního muzea umění v
bylo v souladu s tradicí firmy. Pro- New Yorku. Dnes je lze považovat
tože Gucci byla od svého založení za nejikoničtější loafery na světě
sedlářská firma. Zároveň je vyro- existující jak v pánské, tak i dámské
bili v černé barvě, což mělo jasně variantě.
odkazovat na to, že Gucci loafery
nejsou jen volnočasová obuv, ale Petr Lukeš