Page 38 - Makeup Magazin 2_2021
P. 38

MAKEUP MAGAZIN                                                                                      38


         Gucci






         Loafery






















         Nebo chcete-li Gucci mokasíny, což                      měly zákazníkům, zejména v Evro-

         zní poněkud povědoměji, ale je to                       pě, sdělit, že Gucci loafery mohou

         označení přinejmenším nepřesné.                         vzít i k obleku, což do té doby ve-
         Čeština však mezi loafery a moka-                       dle Američanů dělali jen Italové. K
         síny nečiní rozdíl, a tak nám chybí                     jejich popularitě nesmírně přispělo

         specializované slovo. Přestože                          to, že si je oblíbili takové ikony jako

         tedy budete mnohdy číst o Gucci                         například v Itálii Gianni Agnelli, po-
         mokasínech, ve skutečnosti se jed-                      važovaný za jednu z ikon pánského
         ná o loafery. Ve Spojených státech                      stylu, nebo ve Spojených státech

         se často loafery nosily k obleku a v                    John F. Kennedy. Na přelomu šede-

         šedesátých letech 20. století to byl                    sátých a sedmdesátých let minulé-
         americký hit. V Evropě však byly                        ho století se z Gucci loaferů stal hit
         loafery vždy považovány za ležérní                      a prodávaly se desítky tisíc kusů. V

         a spíše volnočasovou obuv. Než                          sedmdesátých letech se pak staly

         ovšem přišel Gucci. Když si povšiml                     ikonickou botou každého, kdo byl
         popularity loaferů v Americe, vzal                      úspěšný na Wall street. Od roku
         loafery a přidal k nim typické zla-                     1985 jsou součástí stálé expozice

         tě-mosazné koňské udidlo, které                         Metropolitního muzea umění v

         bylo v souladu s tradicí firmy. Pro-                    New Yorku. Dnes je lze považovat
         tože Gucci byla od svého založení                       za nejikoničtější loafery na světě
         sedlářská firma. Zároveň je vyro-                       existující jak v pánské, tak i dámské

         bili v černé barvě, což mělo jasně                      variantě.

         odkazovat na to, že Gucci loafery
         nejsou jen volnočasová obuv, ale                                                           Petr Lukeš
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43